نوشته شده توسط : عر فان

مخازن فایبرگلاس پنلی یا همان مخازن پلی استر گلاس فایبر، از جدیدترین و پیشرفته ترین نوع مخازن ذخیره سازی آب و مایعات دیگر هستند. این مخازن از ترکیب پلی استر و الیاف شیشه ای ساخته می شوند که باعث می شود دارای خواص فیزیکی و شیمیایی مناسب برای نگهداری آب باشند. در این پست به بررسی چگونگی ساخت، نصب و کاربرد این مخازن خواهیم پرداخت.

نحوه ساخت مخزن فایبرگلاس

مخازن فایبرگلاس پنلی از قطعات پانل شکل ساخته می شوند که هر کدام از آنها به صورت جداگانه در کارخانه تولید می شوند. برای ساخت هر پانل، ابتدا الیاف شیشه ای را به صورت لایه لایه روی یک قالب مناسب قرار می دهند. سپس با استفاده از چسب های خاص، لایه های الیاف شیشه ای را به هم متصل می کنند. در نهایت، با استفاده از روکش های مقاوم در برابر خوردگی، ضربه و نور خورشید، سطح پانل را پوشش می دهند. این روکش ها باعث می شود که پانل ها دارای عمر طولانی و رنگ ثابت باشند

نحوه اجرای مخزن فایبرگلاس

مخزن فایبرگلاس

آیا مخزن فایبرگلاس پنلی در کارخانه قابل آماده شدن هستند یا باید در محل پروژه اجرا شوند

پاسخ به این سوال بستگی به ابعاد و ظرفیت مخزن دارد. برای مخازن کوچک تر، ممکن است که در کارخانه به صورت یکپارچه ساخته و حمل شوند. اما برای مخازن بزرگ تر، به دلیل محدودیت های حمل و نقل، لازم است که در محل پروژه نصب شوند. برای نصب مخازن فایبرگلاس پنلی، ابتدا بستر مناسب و صاف را آماده می کنند. سپس با استفاده از بولت ها و پیچ های خاص، پانل های مخزن را به هم وصل می کنند. در نهایت، با استفاده از ژل کوت و فایبرگلاس، درز های بین پانل ها را بسته و آب بندی می کنند

کاربرد مخازن فایبرگلاس 

مخازن فایبرگلاس پانلي به دلیل داشتن خواص منحصر به فرد، در بسیاری از صنایع و پروژه ها کاربرد دارند. برخی از کاربردهای این مخازن عبارتند از

- ذخیره سازی آب شرب، آب سرد و گرم، آب تصفیه شده و آب باران

- ذخیره سازی مواد شیمیایی، اسیدها، بازها و سایر محلول های صنعتی

- ذخیره سازی مواد غذایی، نوشیدنی ها، روغن ها و شیر

- ذخیره سازی فاضلاب، پساب و آب های تولیدی

- استفاده به عنوان مخزن آتش نشانی، مخزن تعادل و مخزن تحت فشار

قیمت مخزن اف آر پی

قیمت فایبرگلاس بالاتر در مقایسه با محصولات فیبرکربنی مقایسه شد و گفتیم که قیمت آن‌ها بسیار باصرفه‌تر است. اکنون اگر بخواهیم در مورد قیمت محصولات فایبرگلاس کمی بحث را پیش‌تر ببریم باید به چند نکته دقت داشته باشیم.

پارامترهای تاثیر گذار در قیمت مخازن فایبرگلاس

برای مثال چند پارامتر مهم قیمت مخزن فایبرگلاس را تحت تاثیر قرار می‌دهند که شامل عبارات زیر است:

  • سازنده کدام شرکت است؟
  • آیا محصولات این شرکت در تمامی زمینه‌ها کیفیت مطلوب را دارا است؟
  • اصلی‌ترین سوال نیز این است که آیا مصرف کننده‌گان محصولات این شرکت از عملکرد محصولات راضی هستند؟
  • سوال از کارشناس مربوطه در حین دریافت لیست قیمت

البته این‌ها چند نکته پیش پا افتاده برای موضوع قیمت محصول فایبرگلاس هستند و مواردی که تعیین کننده قیمت هستند بسیار گسترده است. بدون شک قیمت فایبر گلاس می‌تواند به سادگی عواملی را برای خریدار نیز مشخص کند. زیراکه مواد اولیه ساخته شده در آن دارای کیفیت های متفاوت بوده و بیشترین تقاضای مخزن فایبر گلاس به دلیل عمر بالای آن است.

مزایای مخزن فایبرگلاس

در ادامه به برخی از ویژگی های این محصول اشاره کرده ایم که اصلی ترین تفاوت فایبرگلاس شرکت های مختلف را به وجود آورده است:

1. عملکرد مکانیک فیزیکی خوب

2. مقاوم بودن در برابر فرسایش شیمیایی و عمر طولانی‌تر

3. ویژگی‌های هیدرولیک

4. هزینه نصب و نگهداری کمتر

5. طراحی انعطاف پذیر و تعمیرات کوتاه مدت

 

طبقه بندی مخازن فایبرگلاس بر اساس زمینه کاربردی

مخزن کامپوزیت

همچنین می‌توانیم برای مخزن grp یک طبقه بندی نیز داشته باشیم:

1. مخازن حمل و نقل مواد شیمیایی

2. مخازن فرآیندهای مختلف تولید (فرایند شیمیایی، فرآیند ساخت کاغذ، فرآیند تصفیه آب آلوده، فرآیند تصفیه آب دریا، فرآیند تولید غذا و نوشیدنی، و فرآیند تولید دارو)

3. مخزن فشار برای نیروگاه برق آبی کوچک بصورت دفنی

4. مخزن جمع آوری و انتقال آب آلوده

5. آب نوشیدنی

6. منبع و لوله انتقال نفت

 

بررسی ویژگی مخزن اف آر پی

صنعت پرورش دهندگان دام و طیور، صنایع تجاری و سازمان های دولتی برای ذخیره، حمل و نقل و استفاده از آب، کودها، آفت کش ها و نمک ها به مخازن وابسته هستند. اگرچه مخازن ساخته شده از مواد پلاستیکی (مخزن های پلی اتیلنی) مدت هاست که محبوبیت داشته اند، علاقه به مخازن ساخته شده از فایبرگلاس به دلیل مزایای خاص خود رو به افزایش است. این رشد چشمگیر به این دلیل است که مخازن فایبرگلاس اغلب بیشتر از مخازن پلی عمر می کنند و قابل تعمیر هستند. در این مقاله مخازن ذخیره سازی فایبرگلاس را بررسی می کنیم. اگر به فکر اضافه کردن مخازن جدید یا جایگزینی مخازن فعلی خود هستید، این نشریه (همراه با سایر نشریاتی که مخازن فولاد ضد زنگ را بررسی می کنند) را حتما مطالعه کنید. این اطلاعات باید به شما کمک کند تصمیم بگیرید کدام مخزن برای صنعت شما مناسب است. مخازن فایبرگلاس قیمت بیشتری نسبت به مخازن پلی دارند، اما می توانند محصول بیشتری را ذخیره کنند که می تواند در هزینه ها صرفه جویی ایجاد کند. ظرفیت ذخیره سازی بیشتر به تولیدکنندگان این فرصت را می دهد که محصول را زمانی که قیمت ها پایین است خریداری کنند. به عنوان مثال، یک مزرعه غلات 1500 هکتاری می تواند تا 80000 گالن کود در سال مصرف کند. اگر ظرفیت ذخیره سازی دارید، می توانید در زمانی که قیمت ها در پایین ترین حد خود هستند، خرید عمده ای انجام دهید و در هزینه صرفه جویی کنید و این مقادیر از آفت کش را در frp tank خود ذخیره کنید.

 



:: برچسب‌ها: مخزن فایبرگلاس ,
:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عر فان

ترکیه در خاور با کشورهای ایران، جمهوری آذربایجان (نخجوان)، ارمنستان، و گرجستان؛ در جنوب خاوری با عراق و سوریه؛ و در شمال باختری (بخش اروپایی) با بلغارستان و یونان همسایه‌است. همچنین ترکیه از شمال با دریای سیاه، از باختر با دو دریای کوچک مرمره و اژه، و از جنوب باختر با دریای مدیترانه مرز آبی دارد. دو تنگهٔ راهبردی بسفر و داردانل نیز در اختیار ترکیه است.

پهناوری ترکیه ۷۸۳٬۵۶۲ کیلومتر مربع (۳۷ام) است. ترکیه کشوری کوهستانی و نسبتاً پرباران است. شکل این کشور مانند یک مستطیل است که از سوی خاور و باختر امتداد یافته‌است. ترکیه با قرار گرفتن در یکی از حسّاس‌ترین مناطق جهان، دارای موقعیّت جغرافیایی راهبردی و بسیار خوبی است و گذرگاه جنوب باختر آسیا و اروپا به شمار می‌آید و کشورهای بسیاری، به ویژه ایران از خاک ترکیه برای ترانزیت کالا و انرژی استفاده می‌کنند. . ترکیه از آب و هوای خوب و جلگه ای برخوردار است و مکان های جالب و دیدنی دارد به دلیل همین سالانه تعداد زیادی توریست به آنجا مسافرت میکنند.

خرید خانه در ترکیه از راه های اخذ اقامت ترکیه می باشد و به همین خاطر مورد توجه علاقمندان سرمایه گذاری در این کشور قرار گرفته است و آمار خرید خانه در ترکیه بالا رفته است. البته این اقامت در اکثر مواقع کوتاه مدت می باشد. ترکیه کشور  اورسیایی است که بخش عظیمی از آن در شمال غرب آسیا و بخش کوچکی از آن در جنوب شرقی اروپا است. اقتصاد ترکیه در سالهای اخیر رشد خوبی داشته است. تعداد افراد شاغل در این کشور هر سال رو به افزایش است. گردشگری و وجود هتل های برتر نیز از عوامل پیشرفت اقتصاد و جذب سرمایه گذار در این کشور می باشد. با خرید خانه در کشور ترکیه امکان سفر به حوزه شنگن برای افراد فراهم می شود. پاسپورت ترکیه جزو 30 پاسپورت برتر دنیا می باشد که 10 سال اعتبار داشته و قابل تمدید است. از دیگر مزایای خرید خانه در ترکیه  می توان به عدم شرط حضور در این کشور اشاره کرد.

خرید خانه ارزان در ترکیه

آداب‌ورسوم و رفتار مردم ترکیه

مانند خیلی از کشورهای دیگر ترکیه دارای آداب‌ ورسوم متفاوتی می‌باشد. شاید جالب باشد که بگوییم به‌ راستی این کشور برای اروپایی و آسیایی شدن هنوز تصمیم نگرفته است؛ چراکه به‌ خوبی تقابل سنت و مدرنیته را احساس می‌کنید. از فرهنگ غربی لباس جین، خانه‌ها لوکس، رستوران‌های مدرن و مراکز خرید که خانه دوم برندهای معروف دنیا می‌باشد و از فرهنگ شرق معماری سنتی و اسلامی، مناره‌های مسجد، بازار دست‌فروشان محلی، استفاده از فرش به‌عنوان نماد ایرانی و شرقی در منازل؛ همه و همه بیانگر این هست که پا به کشوری گذاشته‌اید که پل ارتباطی آسیا و اروپاست.

مذهب مردم ترکیه

طبق آخرین آماری مه منتشر شده است ، ۹۸ درصد از جمعیت ترکیه را مسلمانان و ۲ درصد مابقی آن را مسیحیان و کلیمیان و دیگر ادیان موجود در جهان تشکیل می دهند و مسلمانان ترکیه اکثر تابع مذهب تسنن هستند که از میان آنها حنفی ها که عموما در مرکز و غرب کشور ترکیه سکونت دارند ، بزرگترین گروه مذهب این کشور بشمار می روند و از زمان امپراطوری عثمانی تا به امروز ، ادیان مختلف ترکیه در صلح و آرامش در کنار همدیگر به راحتی زندگی کرده اند و وجود ۲۳۶ کلیسا در کنار مساجد متعدد این کشور ، نشان دهنده احترام به ادیان مختلف در این کشور می باشد که این خود جای تعمل دارد و جالب است بدانید که نخستین قانون اساسی جمهوری ترکیه که در سال ۱۹۲۴ میلادی تصویب شده است و دین رسمی جامعه را اسلام اعلام نموده است و توجه کنید که در طی این قانون در اصلاحات قانونی سال ۱۹۲۸ این ماده قانونی حذف شد و با تاکید بر جدایی دین از سیاست ، ترکیه کشوری با دولت و حکومت لائیک ( تفکیک دین از سیاست ) معرفی و به صورت قانون به عموم مردم معرفی و اجرا گردید .

مراحل قانونی خرید خانه در ترکیه

برای خرید خانه در ترکیه ابتدا نیاز است ملک مناسب را با کمک بنگاه های املاک یا وکیل خود بیابید. پس از انتخاب ملک مورد نظر، مذاکرات مربوط  به عقد قرار داد خرید ملک صورت می گیرد. پس از بررسی های لازم و توافق خریدار و فروشنده، قرارداد توسط طرفین امضا می شود. در زمان قرارداد اولیه 2 تا 10 درصد از قیمت ملک توسط خریدار پرداخت می شود. در مراحل بعدی هزینه خدمات، حق بیمه و سایر خدمات جانبی خرید ملک را نیز پرداخت می کنند. حال فروشنده بیانیه صادر کرده و اعلام می دارد که خریدار همه هزینه را پرداخت کرده است. در پایان فرایند خریدار صورت حساب را به اداره ثبت ارسال کرده و انتقال ملک توسط دولت تایید می شود. از جمله هزینه های جانبی دیگر می توان به هزینه مهر و موم، هزینه ثبت نام و هزینه نماینده املاک نیز اشاره کرد.

خرید خانه ارزان در ترکیه

خرید خانه ارزان در ترکیه

برای خرید خانه در ترکیه اگر استانبول را مدنظر قرار داده اید باید بگوییم که این شهر بزرگ، توریستی است و پتانسیل بالایی تقریبا از هر نظری دارد و همین مسئله سبب شده که قیمت خانه و تقریبا همه چیز در این شهر بسیار بالا باشد. اگر به دنبال خرید خانه ارزان در ترکیه هستید بهتر است استانبول را جز گزینه های اولتان قرار ندهید؛ از بهترین شهر های بزرگ و خوب ترکیه آنکارا، پایتخت این کشور است.

شهر آنکارا به دلیل توریستی نبودنش از لحاظ قیمتی بسیار مناسب تر از استانبول است. این شهر نیز دارای امکانات فراوان و آرامش کافی برای زندگی است. پس از آنکارا ازمیر نیز از جمله شهر های مناسب به جهت خرید خانه ارزان در ترکیه است. در کل شهر های آنکارا، استانبول و ازمیر از جمله شهرهای محبوب و پرطرفدار میان شهروندان کشور های خارجی به خصوص ایرانیان هستند.

اگر بخواهیم میانگین قیمت در برخی از مناطق شهر استانبول را بگوییم، قیمت خانه ارزان در فاتح ترکیه به طور میانگین متری ۴۱۶۸ لیر و در بیلیک دوزو استانبول ۲۶۴۶ لیر است. منطقه بیلیکدوزو از جمله مناطقی است که دارای پروژه های ساختمانی نوساز با قیمت های مناسبی است. معمولا نیز این پروژه ها مشمول دریافت وام بانکی نیز می شوند.

شما با 300 یا 400 میلیون می توانید در شهرهای دور از مرکز ترکیه، و یا مثلا مناطق دور از مرکز شهر استانبول خانه خریداری کنید. هرچند این موضوع مربوط به زمانی است که نرخ ارز کمی ثبات پیدا کرده و کاهش یابد. در حال حاضر برای خرید خانه ارزان در ترکیه به حداقل 500 میلیون تومان احتیاج دارید. آیا با 500 میلیون تومان می توان خانه ای در ترکیه خرید و اقامت دریافت کرد؟ بله شما می توانید اقامت توریستی این کشور را دریافت کنید.



:: بازدید از این مطلب : 240
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عر فان

خرید خانه در ترکیه

ایا به فکر خرید خانه در خارج هستید؟ خرید خانه در ترکیه شاید همان چیزی باشد که شما میخواهید. در چند سال اخیر سازه های بسیار بزرگی در ترکیه اجرا شده اند که برای خرید خانه در ترکیه مناسب هستند. بنابراین قیمت خرید خانه در ترکیه نیز در املاکی های کل جهان  افزایش یافته و مورد توجه قرار گرفته است. شرکت های بزرگ خانه سازی در ترکیه در تلاش برای ساخت های فوق لاکپری در مناطق عالی برای فروش هستند. البته قبل از اطلاعات دادن در مورد خرید خانه در ترکیه و ترغیب شدن شما, بهتر است در ابتدا شروع به شناخت این کشور بکنید. تیم متخصص ما برای شما عزیزان مطلب مهمی را اماده کرده است. نوشیدن چای یک سرگرمی و رسم در ترکیه محسوب می‌شود. در فروشگاه‌های بزرگ معمولا برای بچه‌ها نیز چای سیب سرو می‌شود. ترک‌ها چای را با وسیله‌ای شبیه قوری و کتری آلمینیومی دم می‌کنند و در برخی روستاها سرو چای به مهمان واگذار می‌شود که نوعی رسم قدیمی است. در ترکیه کارفرمایان موظف به در نظر گرفتن دو زمان استراحت برای نوشیدن چای برای کارکنان خود می‌باشند و از این قانون به راحتی می‌توان به اهمیت این رسم در ترکیه پی برد. با این وجود چای برای اولین بار تنها ۱۴۰ سال پیش به کشور ترکیه راه پیدا کرده است. در ترکیه کافه‌هایی نیز وجود دارد که به باغ‌های چای معروف بوده و مکانی برای وقت گذرانی، نوشیدن چای و بازی تخته می‌باشد.

 استانهای جذاب ترکیه برای توریست ها

غذاهای ترکیه به کباب ترکی و باقلوا ختم نمی‌شوند و این ها تنها غذای اختصاصی ترکیه نیستند بلکه اگر فکر می‌کنید کباب ترکی و شیرینی‌های شربتی مانند باقلوا همه‌ی خوراکی‌های ترکی هستند، کاملا در اشتباه هستید! معمولا در ترکیه غذاهای سنتی بر طبق محصولات محلی همان منطقه تهیه می‌شوند. در مناطق نزدیک به دریای اژه و مدیترانه، استفاده فراوان از گیاهان وحشی و سبزی، زیتون و روغن زیتون و ماهی تازه و غذاهای دریایی، بسیار مرسوم است. این در حالی است که غذاهای ترکی در منطقه‌ی دریای سیاه، دارای فراورده‌های لبنی، ذرت، کلم و لوبیا می‌باشند.

 

 در ترکیه همراه با سرو غذای اصلی معمولا بشقاب‌های کوچکی حاوی محصولات خوراکی متنوع که مزه ( در زبان ترکی به معنای پیش غذای اشتهاآور )نام دارند نیز سرو می‌شوند. این مزه‌ها معمولا همراه با نوشیدنی الکلی سنتی ترکی به نام راکی Raki نیز سرو می‌شوند. مزه‌ها نیز مانند غذاهای اصلی در مناطق مختلف ترکیه متفاوت هستند. از مزه‌های معروف می‌توان به دلمه و حوموس اشاره کرد. لازم به ذکر است که به دلیل استقبال گردشگران، شما می‌توانید تقریبا تمامی غذاهای سنتی ترکیه را در شهرهای بزرگ و توریستی مانند استانبول، آنکارا و ازمیر تجربه کنید. در مورد فرهنگ غذا خوردن در ترکیه می‌توان به این نکته اشاره کرد که اگر یک ترک شما را به رستوران دعوت کرده است، لزوما و قطعا خود او هزینه را می‌پردازد.

 

 سازمان جهانی گردشگری: ترکیه از مهم‌ترین قطب‌‌های گردشگری در جهان است

 

اصطلاحات کاربردی و روزمره در ترکیه

 

 

ترکی یک زبان آسان برای یادگیری نیست. زبان ترکی از نظر دشواری مانند زبان‌های یونانی و روسی می‌باشد، هرچند که به اندازه‌ی زبان‌های عربی یا ژاپنی سخت نیست و البته تلاش‌های شما برای صحبت کردن به زبان ترکی در ترکیه برای شما منافع زیادی را به همراه خواهد داشت! معمولاً ترک‌ها از گردشگران خارجی‌ای که سعی بر صحبت کردن به ترکی دارند، بسیار استقبال می‌کنند. یادگرفتن صرفا چند کلمه و اصطلاحات ترکی همواره باعث ایجاد لبخند و احساس صمیمیت با افراد محلی خواهد شد.

 

علاوه بر عبارات استاندارد که در هر زبان خارجی مفید است، مانند سلام" merhaba  ، "متشکرم" teşekkürler  ، یا "روز خوبی داشته باشید" iyi günler  ، ترکی عبارات کوتاهی دارد که در طول زندگی روزمره ترک‌ها بسیار پرکاربرد بوده و گفتن آنها بیانگر ادب و احترام برای شخص مقابل است.

 ایرانی ها باز هم رتبه اول خرید خانه در ترکیه را گرفتند

afiyet olsun (به معنای واقعی کلمه  " سالم باشد") را به کسی که در حال خوردن یا نوشیدن است، گفته می‌شود که به معنای نوش جان می‌باشد. برای احوال پرسی می‌توانید از اصطلاح"  Nasılsını"  استفاده کنید که به معنای حال شما چطور است؟ می‌باشد.

 

 

 

ترک ها و سؤالات شخصی

 

 

هنگامی که با یک ترک مکالمه‌ای شروع می‌شود، غالباً طولی نمی‌کشد که سوالات شخصی آنها از شما شروع می‌شوند! سؤالاتی که ممکن است کاملاً دلپذیر به نظر نرسند و برای شما جزو سوالات شخصی تلقی شوند، اما عموماً از نظر ترک‌ها منطقی هستند. پرسیدن سوالاتی چون وضعیت تاهل، قصد داشتن فرزندان در آینده، قیمت هتلی که در آن ساکن هستید، و هزینه‌های زندگی در کشور خود و غیره، کاملا برای ترک‌ها عادی است.

 بهترین دانشگاه های ترکیه در سال 2021 | letsgouni

بحث‌های سیاسی یک سرگرمی محبوب در ترکیه است و افراد محلی ممکن است سعی کنند شما را به خاطر عقایدتان درباره‌ی آنچه در کشور شما یا در ترکیه اتفاق می‌افتد، تحت فشار قرار داده و سوال و جواب کنند. گرچه به طور کلی بهتر است قبل از داشتن شناخت کافی از شنونده‌ی خود در ترکیه، نظرات خود را در خصوص سیاست بیان نکنید.

 

از نکات دیگر در خصوص فرهنگ ترکیه، می‌توان به روابط خانوادگی محکم در ترکیه اشاره کرد. خانواده‌های ترک احترام زیادی برای اعضای ارشد خانواده قایلند و آنها را با القاب آقا bey   و خانوم hanim خطاب می‌کنند. بوسیدن و یا تماس فیزیکی برای افراد جوان در مکان‌های عمومی مرسوم نمی‌باشد. مانند بسیاری از کشورهای دیگر، در ترکیه نیز تا زمانی که خود شخص یک زن دست خود را پیش نیاورد، مرد و زن با یکدیگر دست نمی‌دهند.

 

 

 

تحصیل در ترکیه

 

 تعطیلی سراسری در ترکیه برای مقابله با کرونا

ترکیه با آمار ۹۴.۲ درصد، دارای دومین سیستم آموزشی قابل دسترس برای شهروندانش در دنیا می‌باشد. مهمترین تغییری که دولت ترکیه در طی سال‌های گذشته در سیستم آموزش عالی خود پیاده کرده است، پیروی از پروسه بولونیا بوده که به معنای عضویت در سیستم آموزش عالی کل اروپا می‌باشد. در این حالت مدارک اخذ شده از دانشگاه‌های ترکیه در سراسر اروپا معتبر بوده و واحد‌های گذرانده شده قابل تطابق در دیگر دانشگاه‌های اروپا می‌باشند. از طرف دیگر ترکیه یکی از موفق‌ترین کشورهایی است که پذیرای برنامه‌های اعزام دانشجوی بین‌المللی چون اراسموس پلاس می‌باشد.

 

ترکیه با جمعیتی بالغ بر ۸۰ میلیون نفر، دارای ۲۰۶ دانشگاه می‌باشد و تعداد دانشجویان در این کشور به ۸ میلیون نفر می‌رسد. از این تعداد دانشجو، حدود ۶۵۰ هزار آنان دانشجویان بین‌المللی هستند. با این تعداد بی‌شمار دانشجو، ترکیه در حوزه‌ی اتحادیه اروپا دارای بیشترین تعداد دانشجو می‌باشد. به طور کلی بالغ بر ۵۸ هزار رشته‌ی مختلف در ۲۰۶ دانشگاه ترکیه ارائه  می‌شوند. بسیاری از رشته‌های ذکر شده به زبان انگلیسی نیز ارائه  شده و در نتیجه دانشجویان می‌توانند با تحصیل در ترکیه، هر دو زبان را به آسانی بیاموزند.

 ایرانی‌ها حدود ۱۶۰۰خانه در ترکیه خریدند | اقتصاد آنلاین

مانند تقریبا تمامی کشورهای دیگر، در ترکیه نیز دانشگاه‌ها به دو صورت دولتی و خصوصی تقسیم می‌شوند. سیستم آموزشی در هر دو نوع از دانشگاه‌ها یکسان بوده و شامل مقاطع اصلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می‌باشد. اکثر رشته‌ها برای مقطع لیسانس ۴ سال به طول می‌انجامد. با این وجود، رشته‌هایی خاص مانند پزشکی ۶ سال و دندان پزشکی ۵ سال به طول خواهند انجامید. دانشجویان جهت اخذ پذیرش از دانشگاه‌های ترکیه موظف به گذراندن آزمون ورودی سراسری که در سراسر ترکیه برگزار خواهد شد، می‌باشند.

 

۱۰ دانشگاه ترکیه در لیست دانشگاه‌های برتر دنیا قرار دارند و البته اکثر این دانشگاه‌ها در شهرهای استانبول و آنکارا واقع شده‌اند. برای مثال سه دانشگاه  Middle East Technical University، Bilkent و Hacettepe در شهر آنکارا واقع شده و هر سه در لیست دانشگاه‌های برتر دنیا قرار دارند.

 

شهریه‌های دانشگاه‌های دولتی ترکیه به طبع بسیار معقول‌تر از دانشگاه‌های خصوصی این کشور می‌باشند. برای مقطع لیسانس، شهریه‌ با توجه به رشته‌ی انتخابی متقاضی متغییر می‌باشد و مبلغی حدود ۲۰۰ تا ۸۰۰ دلار برای هر سال تحصیلی در نظر گرفته شده است. این در حالی است که در دانشگاه‌های خصوصی این مبلغ ممکن است تا ۲۰ هزار دلار نیز تعیین شده باشد.

 استفاده متن و موسیقی مشهور ایرانی در سریال معروف ترکیه ای +ویدئو - Sputnik  Iran

هزینه‌های بازید و زندگی در ترکیه

 

هنگامی که برای سفر و یا حتی مهاجرت تحصیلی یا کاری، کشوری را انتخاب می‌کنیم، قطعا هزینه‌های این روند، فاکتور مهمی در تصمیم گیری ما خواهند بود. هزینه‌ی سفر به ترکیه و بازدید از این کشور معمولا بسیار مقرون به صرفه می‌باشد. با این وجود هزینه‌های تفریحی و یا زندگی در شهرهای مختلف ترکیه متغییر می‌باشد و می‌توان با اطمینان گفت که شهر استانبول گران‌ترین شهر در سراسر ترکیه است.

 

به طور کلی برای یک دانشجو هزینه‌های زندگی حدود ۴۰۰ دلار در ماه خواهد بود. با این وجود دانشگاه‌های دولتی ترکیه، همواره خدمات و تخفیفات ویژه‌ای را برای دانشجویان در نظر می‌گیرند.

 

صحبت از هزینه‌های سفر به ترکیه بدون در نظر گرفتن مدت سفر، نوع تفریحات هر گردشگر و سلایق آنان، بیهوده خواهد بود. بنابراین ما در اینجا به ذکر قیمت‌های امور اساسی در طول سفر، مانند هزینه‌های خورد و خوراک و رفت و آمد خواهیم پرداخت. یک وعده غذا در رستورانی معمولی در ترکیه حدود ۳.۷۴ دلار و یک بطری آب معدنی نیم لیتری ۲۳/۰ دلار خواهد بود. برای رفت و آمد و گشتن در شهرهای ترکیه، ما استفاده از وسایل نقلیه عمومی را پیشنهاد می‌کنیم. وسایل نقلیه عمومی در ترکیه عمدتا بسیار مدرن و در عین حال بسیار مقرون به صرفه می‌باشند. قیمت یک بلیت یک طرفه مترو یا قطار در ترکیه ۵۰/۰ دلار و قیمت بلیت نامحدود برای استفاده در یک ماه حدود ۳۷ دلار خواهد بود.

 

ویزای ترکیه

 

برای بازدید از ترکیه شما به ویزای توریستی ترکیه نیاز خواهید داشت، که به شما اجازه‌ی اقامت در این کشور به مدت ۹۰ روز را خواهد داد. گرچه پس از گذشت این ۹۰ روز و تمایل به ماندن بیشتر در این کشور، شما بایستی اقدام به ترک این کشور کرده و دوباره برای ویزای توریستی ترکیه اقدام کنید. با این وجود ویزای ترکیه به آسانی به صورت آنلاین و یا حضوری در فرودگاه، برای اکثر ملیت‌ها ( من‌جمله شهروندان ایرانی) قابل دریافت است و درواقع مدرک اصلی مورد نیاز جهت بازدید از این کشور، پاسپورت معتبر می‌باشد. پر واضح است که با ویزای توریستی ترکیه، شما اجازه‌ی کار و یا تحصیل، حتی برای دوره‌های یادگیری زبان‌های خارجی، در این کشور را نخواهید داشت و در صورت مشاهده‌ی چنین مواردی با شما برخورد قانونی خواهد شد.

وضعیت وخیم کرونا در ترکیه | قرنطینه جدید در آستانه ماه رمضان اعمال می‌شود -  همشهری آنلاین

یک مزیت فوق العاده خرید خانه در ترکیه

در انتها تصمیم داریم که یکی از مزیت های بسیار مهم خرید خانه در ترکیه را برایتان توضیح دهیم. فرض کنید که شما برای مسافرت های ترکیه خود میخواهید در این کشور خانه ای بخرید. در این صورت خانه شما در سایر روزهای سال خالی خواهد بود و این از نظر اقتصادی در واقع هیچ توضیحی ندارد. بنابراین میتوانید در روزهایی از سال که در ترکیه نیستید بسپارید به ما که خانه شما را در روز های خالی بودنش به اجاره بدهیم.



:: بازدید از این مطلب : 239
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عر فان

خرید ملک در ترکیه جهت سرمایه گذاری

اگرشما نیز برای اینده برنامه ریزی کرده اید که به این کشور مهاجرت کنید و از طریق خرید ملک در ترکیه اقامت این کشور را نیز دریافت کنید, باید از الان شروع به تحقیق برای پیدا کردن شهر متناسب خود و همینطور شناخت ویژگی های این کشور را در لیست کار های خود قرار دهید. از همین رو برای شما عزیزان مطلبی اماده کرده ایم.

در ابتدایی ترین موضوع باید بدانید که قدمت نام خانوادگی در ترکیه برای چه زمانی است؟

ترکیه ای ها قبلا نام خانوادگی نداشتند و در حدود 84 سال است که نام خانوادگی بین آن ها مرسوم است.

 عکس

صادرات فندق در ترکیه:

کشور ترکیه در صادرات فندق بسیار قوی عمل می کند و 80 درصد فندق صادراتی جهان را این کشور تامین می کند.

 

نوشیدن قهوه در مراسم خواستگاری:

ترکیه ای ها در همه مراسم خود قهوه می نوشند اما نوشیدن قهوه در مراسم خواستگاری توسط عروس و داماد روش خاصی دارد. عروس و داماد در خواستگاری نوعی قهوه ترک به نام میرا را کم کم می نوشند و با هم صحبت می کنند. اگر فنجان قهوه را روی میز قرار دهند به این معنی است که به تفاهم رسیده اند و اگر فنجان قهوه در دستشان باشد، به صحبت بیشتری نیاز دارند.

 

مهمان نوازی ترک ها در مراسم عروسی:

ترک ها نیز مانند ما اقوام خود را برای عروسی دعوت می کنند اما برای افراد غریبه نیز در مراسم عروسی خود صندلی خالی تدارک می بینند تا در صورت آمدن فرد غریبه از او مانند مهمان های عروسی پذیرایی نمایند.

 

زبان ترکی:

شیوه حرف زدن ترک ها ترکیبی است از نوار آسیایی و چین، اما با این اوصاف یادگیری زبان ترکی کار ساده ای است. شکل نوشتاری واژه های ترکی بر اساس اصلاحاتی که در سال 1920 صورت گرفت، از عربی به لاتین تغییر کرد.

 

حرف زدن ترک ها

 

نحوه حرف زدن ترک ها

طولانی ترین کلمه در زبان ترکی:

. «Muvaffakiyetsizleştiricileştiriveremeyebileceklerimizdenmişsinizcesine » طولانی ترین کلمه در زبان ترکی استانبولی است!در ترکیه چندین زبان به جز زبان رسمی وجود دارد و تحصیل به زبان ترکی برای همه ی مردم مهیا است!

 عکس

هیجان انگیز ترین صحنه های هنری در استانبول:

یکی از پربازدید ترین نمایشگاه های جهانی هنر دوسالانه ی استانبول است که در چهاردهمین دوره خود می باشد . این نمایشگاه هنری با گفتنی است با بیش از 300 هزار نفر بازدید کننده در سال 2013 در بین برترین نمایشگاه های هنری جهان قرار می گیرد.

 

ترکیه میزبان مکان های مهمی از آیین مسیحیت:

اولین مکان برای پرستش در مذهب مسیحیت حفره غار (Grotto dug) است که توسط روحانی Peter در ترکیه ساخته شده است. به مدت 1500 سال است که استانبول میزبانی از مسجد-کلیسا جامع ایاصوفیه را بر عهده گرفته است. کلیسای مربوط به ارامنه با قدمت 1700 سال نیز در شهر قیصریه (Kayseri) وجود دارد . وجود این کلیساها سبب شده بسیاری از افراد مسیحی برای دیدن این کلیساها به ترکیه سفر کنند. با این حال میبینیم که برای ادیان مختلف نیز ارزش و اهمیت قائل هستند وو مهم نیست که از چه دینی میخواهد برای خرید ملک در ترکیه اقدام کند. فقط موضوعی که اهمیت دارد وهیچ ربطی به دین هم ندارد, موقعیت خرید ملک در ترکیه نباید در نزدیکی مناطق نظامی باشد.

 

ورزش ملی ترکیه:

کشتی گرفتن با بدن روغنی حدود 654 سال است که ورزش ملی ترکیه به حساب می آید. ورزشکاران این رشته جهت لیز خوردن دست طرف مقابل، بدن خود را به روغن آغشته می کنند

 

صنعت فیلم در ترکیه:

ترکیه از کشور هایی است که میزان فروش فیلم های خانگی آن از فروش سینمایی فیلم های هالیوودی بیشتر است. البته مجموعه فیلم های تلویزیونی این کشور به خاورمیانه نیز صادر می شود.

 

تنوع زیستی بالا ترکیه:

ترکیه تنوع زیستی بالایی دارد و دارای 10 هزار نوع گیاه و 80 هزار نوع حیوان است . عاشقا گل و گیاه بهتر است یک سفر به ترکیه داشته باشند و از لاله های واژگون بومی این کشوردیدن کنند .

 عکسی

از ترکیه به همه جا سفر کنید:

خطوط هوایی ترکیه یکی از بهترین ها در اروپا به شمار می رود. افراد می توانند به همه جای دنیا از طریق فرودگاه آتاتورک در استانبول، سفر کنند و از طریق این فرودگاه حدود 260 مقصد قابل دسترسی است.

 

حقایق ترکیه

 

حقایقی در مورد کشور ترکیه

قدیمی ترین زیستگاه بشر:

قدیمی ترین زیستگاه بشر چاتال هویوک بوده که شهری است که در مرکز ترکیه قرار دارد و قدمت آن به دوران نوسنگی می رسد.

 

کشف اولین نشانه های نوشتن در ترکیه:

اولین نشانه های نوشتن و آثار دست نویس در لوح های گلی خرابه های آشوری در آناتولی ترکیه کشف شده است که متعلق به 1950 سال قبل از میلاد است .

 

کشف اولین نقاشی:

در «چاتال هویوک» ترکیه اولین نقاشی های متعلق به دوره ی نوسنگی کشف شده است که روی دیوارهای دست ساز انسان کشیده شده است.

 

قدیمی ترین کشتی شکسته ی جهان:

در شهر «کاس» ترکیه قدیمی ترین کشتی غرق شده جهان کشف شد که اکنون در «موزه ی باستان شناسی زیر آب» قرار دارد.

 

پایتخت سه امپراطوری بزرگ:

استانبول به مدت 2 هزار سال پایتخت 3 امپراطوری بزرگ رم، عثمانی و بیزانس بود.

 

برخی از شخصیت های برجسته ترکیه:

برخی از شخصیت های تاریخی مانند «هومر»، «ازوپ» و «سنت پولس رسول» در ترکیه به دنیا آمده اند.

 عکس شش

غذاهای لذیذ ترکیه:

ترکیه در پخت غذاها و خوراکی های خوشمزه شهرت جهانی دارد. انواع کباب و غذاهای دریایی از مشهورترین غذاهای این کشور هستند. فروشندگان بستنی در ترکیه برای جذب مشتری دلقک می شوند و برنامه های سیرک اجرا می کنند. غذای ترکیه قطعا چیزی است که پس از خرید ملک در ترکیه و گرفتن اقامت این کشور در ابتدا شما را مجذوب خود خواهد کرد زیرا این کشور در صنعت اشپزی واقعا نمونه است.

 

غذا لذیذ و خوشمزه کشور ترکیه

چشمه های معدنی منحصربه فرد در ترکیه:

پاموکاله در ترکیه که نام آن «قلعه ی پنبه ای» است، چشمه های معدنی منحصربه فرد دارد.

 

وجود هفت کلیسا در ترکیه:

هفت کلیسا افسس، پرگامون، ازمیر، سارد، تیاتیرا، لائودیکیه و فیلادلفیا که در الهامات یوحنا ذکر شده است در ترکیه وجود دارد.

 

پرچم ترکیه:

هنگام رفتن به ترکیه در همه جا پرچم این کشور را خواهید دید زیرا مردم ترکیه به پرچم خود اهمیت زیادی می دهند . طرح اصلی پرچم ترکیه مدرن عبارت است از ماه و ستاره سفید با در رنگ سرخ. این طرح مربوط می شود به علائمی که امپراتوری های ترکمن سلجوقی و عثمانی به عنوان پرچم استفاده می کردند.

 خرید

دیا لوگ «ژولیوس سزار»:

«ژولیوس سزار» دیالوگ معروف (من آمدم، من دیدم، من پیروز شدم) خود را در دریای سیاه، در ترکیه گفته است.

 

باز شدن گره کور:

«گره کور معروف» در آنکارا توسط اسکندر باز شد.

 

چانه زنی جزو فرهنگ مردم ترک:

مردم ترکیه در خیابان های استانبول به چانه زنی مشغول می شوند و چانه زنی جزو فرهنگ مردم ترکیه است.

 

کشتی نوح:

کشتی نوح بر اساس گفته های کتاب مقدس انجیل در کوه های آرارات، واقع در شرق ترکیه پهلو گرفته است.

 

قرارگیری در آسیا و اروپا:

استانبول تنها شهر جهان است که نصف آن در قاره ی اروپا و نصف دیگرش در قاره ی آسیا است.

 

حقایق ترکیه

 

حقایق و دانستنی های جالب درباره کشور ترکیه برای خرید ملک در ترکیه انچنان مهم نیست ولی نیاز است که بدانید زیرا ممکن است بخواهید به گردش و سفر درونن ترکیه بپردازید.

قدیمی ترین سرامیک جهان:

قدیمی ترین سرامیک جهان به «چاتال هویوک» و «دره ی اردن» در آناتولی ترکیه تعلق دارد.

 

دومین سیستم قدیمی راه آهن:

دومین سیستم قدیمی راه آهن تونلی در جهان تونل استانبول است.

 

احوال پرسی مردم ترکیه با یکدیگر:

مردم ترکیه موقع احوال پرسی با هم دست می دهند و این کار را برای ادای احترام و صمیمیت انجام می دهند.

 

خط ساحلی ترکیه:

خط ساحلی دریای سیاه در ترکیه 1650 کیلومتر است و برابر با فاصله ی پاریس تا برلین است.

 

بیشترین تعداد روزنامه نگاران زندانی:

کشور ترکیه بیشترین تعداد روزنامه نگاران زندانی را داراست.

 

مصرف مشروب در خیابان ممنوع:

مصرف مشروبات الکلی در خیابان ترکیه ممنوع است و فروش مشروبات بعد از ساعت 10 شب نیز ممنوع میباشد.

 

قوانین رانندگی در ترکیه:

برای رانندگی در ترکیه باید گواهینامه ملی این کشور یا یک گواهینامه بین المللی (I D P) در اختیار داشته باشید.

 عکسی

طراحی پل معروف گالاتا توسط لئوناردو داوینچی:

سلطان بایزید دوم، لئوناردو داوینچی را مسئول طراحی پلی کرد که قرار بود بر اساس سه اصل هندسی ساخته شود. طرح داوینچی به طولانی ترین پل دنیا در آن زمان تبدیل شد ولی سلطان بایزید طرح او را نپذیرفت.

 

اولین ساخت و سازها در ترکیه:

در جنوب ترکیه اولین ویرانه ها کشف شد که شامل قدیمی ترین مگالیت های دنیا بودند و در حدود 2 هزار سال قبل و قبل از اینکه دوره کشاورزی شروع شود، ساخته شده بودند.

در ضصورت کلی سعی شد هر انپه که در مورد قوانین و رسم و ترکیه وجود دارد برای شما عزیزان بازگو کنیم تا پس از خرید ملک در ترکیه مدت زیادی برای یادگیری این ها صرف نکنید.



:: بازدید از این مطلب : 226
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 خرداد 1400 | نظرات ()

صفحه قبل 1 صفحه بعد